In haar lezing Body Language in de retail neemt psycholoog en lichaamstaalexpert Denise Dechamps je mee in de boeiende wereld van non-verbale communicatie. Je leert met andere ogen te kijken naar de gesprekken die je dagelijks voert en ontdekt hoe vaardigheden als overtuigingskracht, de gunfactor en het creëren van een klik jouw retailsuccessen naar een hoger niveau kunnen brengen.
Aankoopbeslissingen gebaseerd op lichaamstaal
Hoewel de retail bij uitstek een sector is waarin lichaamstaal doorslaggevend is, blijkt het in de praktijk vaak een ondergeschoven kindje. De focus ligt doorgaans op verdienmodellen, salesscripts en verkoopkanalen, terwijl hoe je iets zegt bepalender is dan wat je zegt of waar je het zegt. In menselijke communicatie schuilt jouw onderscheidend vermogen als retailer.
Dat is belangrijk om te beseffen, want in de retail verkoop je in eerste instantie de belofte op een dienst of product. De effectiviteit ervan kun je pas bewijzen als het is verkocht en de klant het zelf gaat ervaren. Non-verbale communicatie is het geheime wapen dat jou helpt om aanzienlijk meer te verkopen, simpelweg door het toepassen van een aantal praktische inzichten en tips.
Denise Dechamps inhuren voor een lezing in de retail
Niet alleen bij sales en onderhandelingen speelt lichaamstaal een belangrijke rol. Ook op het gebied van leiderschap is het belangrijk om anderen de juiste non-verbale signalen te geven. Zo weet je jouw team van retailmedewerkers effectiever te motiveren en creëer je meer commitment en betere verkoopresultaten.
Minstens zo belangrijk als het beheersen van je eigen lichaamstaal, is het lezen van die van anderen. In de recruitment en HR is het bijvoorbeeld essentieel om ware drijfveren, emoties en karaktereigenschappen in mensen te herkennen tijdens sollicitatie- en mediationgesprekken. Zo verklein je de kans op mishires en krijg je meer grip op de situatie en de uitkomst.
Lezing over Body Language in de retail boeken
De lezing Body Language in de retail is van onschatbare waarde voor retailorganisaties die beseffen dat hun succes staat of valt met de people skills van hun medewerkers. Het is namelijk de menselijke factor die het verschil maakt in tijden van hevige concurrentie. Aan de hand van wetenschappelijk onderbouwde inzichten en direct toepasbare adviezen ontdek je in deze onderhoudende presentatie hoe je jouw retailonderneming een unieke voorsprong kunt geven op de concurrentie.
Klanten beoordelen ons met een 9.5
starstarstarstarstar_half