Wil je meer leren over lichaamstaal? De onderstaande trainingen zijn voor professionals, particulieren en ondernemers die als individu lichaamstaaltraining willen volgen. Je volgt de training dan in een gemengde groep vanuit allerlei branches, bij ons op locatie. In plaats van binnen het bedrijf waar je werkt, met de rest van jouw team of afdeling. Je kan voor deze trainingen wel je opleidingsbudget gebruiken.
Lichaamstaal is een universele taal die we allemaal spreken, maar waar we vaak weinig naar ‘luisteren’. Het vertaalt onze oprechte emoties, behoeften en persoonlijkheid naar zichtbare fysieke signalen. Het kunnen ‘lezen’ van deze signalen zorgt ervoor dat je weet wat de ander voelt en bedoelt, ook als dit niet met woorden benoemd wordt.
De meeste mensen zijn zich maar weinig bewust van hun lichaamstaal en laten daarmee het grootste gedeelte van hun communicatie aan het toeval over. Terwijl onze lichaamstaal voor een groot deel verantwoordelijk is voor onze uitstraling. Vaak wordt gedacht dat je uitstraling een statisch gegeven is; een kwestie van ‘je hebt het of je hebt het niet’. Maar in werkelijkheid is het veelal een kwestie van non-verbale communicatie. In onze training maken wij deze ogenschijnlijke ongrijpbare begrippen zoals ‘uitstraling’ en ‘overtuigingskracht’ concreet, tastbaar en bovenal bereikbaar. Zodat jij concreet aan de slag kan gaan met het verbeteren van jouw lichaamstaal met het oog op jouw doelen.
Al onze trainingen zijn interactief en science-based, zodat je het geleerde met vertrouwen in kan zetten in de praktijk. De trainingen vinden wetenschappelijke onderbouwing in de psychologie, neurologie en gedragskunde. Alle theorie wordt op toegankelijke wijze vertaald naar herkenbare praktijksituaties en oefeningen.
Communicatie is in vrijwel elk beroep een belangrijk onderdeel en wij geloven dat elk vakgebied uiteindelijk people business is. Jezelf ontwikkelen op het gebied van non-verbale communicatie is inherent aan het verhogen van EQ en people skills.
Sales en onderhandelingen: verhoog en versnel je sales en onderhandel succesvol door direct te zien waar de oprechte interesse en weerstand zit bij (potentiële) klanten.
GGZ en zorg: sneller de kern van het probleem kunnen duiden bij cliënten, zonder dat zij alles met woorden hoeven te zeggen.
HR: herken de ware drijfveren, emoties en karaktereigenschappen in sollicitatie- en mediationgesprekken, waardoor je meer controle hebt over de situatie en de uitkomst. En de kans op mishires kan verkleinen.
Leidinggeven en presenteren: krachtiger en zelfverzekerd communiceren, gemakkelijker anderen motiveren en committent creëren.