Lichaamstaal lezen

In een half uurtje koffie drinken met een potentiële klant worden er onbewust zo’n 800 non-verbale signalen getoond. Signalen met informatie over oprechte emoties, intenties en persoonlijkheid. Als je deze signalen kan lezen, krijg je snel inzicht in de belevingswereld en behoeften van je gesprekspartner. Je leest letterlijk en figuurlijk tussen de regels door, wat je instaat stelt proactief te handelen in plaats van reactief. Hierdoor kan je leiding houden en uitstralen in het gesprek en heb je meer grip op de resultaten.

 

Eigen uitstraling

Hoe bewust zijn uw medewerkers zich van hun lichaamstaal en het effect ervan?
Onderzoek toont aan dat lichaamstaal en uitstraling een veel groter effect heeft dan we denken. Wist je bijvoorbeeld dat de uitstraling van sollicitanten meer invloed heeft op potentiële werkgevers dan de feiten op hun CV? Dat artsen vaker aangeklaagd worden op basis van hoe ze non-verbaal communiceren, dan op basis van hun daadwerkelijke handelingen? En dat we op basis van de lichaamstaal van politici kunnen voorspellen of zij verkozen zullen worden?

Er wordt vaak gedacht dat uitstraling een statisch gegeven is, een kwestie van ‘je hebt het of je hebt het niet’. Maar in werkelijkheid is het veelal een kwestie van non-verbale communicatie. In onze training maken wij deze ogenschijnlijke ongrijpbare begrippen zoals ‘uitstraling’ en ‘overtuigingskracht’ concreet, tastbaar en bovenal bereikbaar.

Wij geloven hierbij niet in one size fits all benadering, want iedereen is anders. Wij hanteren onze 3 P’s methode. Dat wil zeggen, persoonlijkheid, professie en purpose (doel). Door middel van een door onderzoek gefundeerde en in de praktijk bewezen methode, leren we uw medewerkers hoe zij hun lichaamstaal op een gemakkelijke, authentieke en natuurlijke manier kunnen aanpassen.

Voor wie

Communicatie is in vrijwel elk beroep een belangrijk onderdeel en wij geloven dat elk vakgebied uiteindelijk people business is. Jezelf ontwikkelen op het gebied van non-verbale communicatie is inherent aan het verhogen van EQ en people skills.

Sales en onderhandelingen: verhoog en versnel je sales en onderhandel succesvol door direct te zien waar de oprechte interesse en weerstand zit bij (potentiële) klanten.
GGZ en zorg: sneller de kern van het probleem kunnen duiden bij cliënten, zonder dat zij alles met woorden hoeven te zeggen.
HR: herken de ware drijfveren, emoties en karaktereigenschappen in sollicitatie- en mediationgesprekken, waardoor je meer controle hebt over de situatie en de uitkomst. En de kans op mishires kan verkleinen.
Leidinggeven en presenteren: krachtiger en zelfverzekerd communiceren, gemakkelijker anderen motiveren en committent creëren.

Onze Referenties

Interesse? Laat uw gegevens achter.

Reviews

10.0/10

Hanna

Het was een hele inspirerende dag. Ik heb Denise als een hele fijne, intelligente, inspirerende vrouw ervaren. Het liefst zou ik nog verder met haar an de slag gaan!
9.0/10

Wieteke Bekkema

Een ontzettend interessante en leerzame workshop over non-verbale communicatie. Echt een aanrader voor iedereen!
9.0/10

Emma

Denise heeft ons in 3 uur tijd veel informatie gegeven. Op een toegankelijke, prikkelende wijze hebben we onszelf nog beter leren kennen en zijn we gedwongen kritisch te kijken naar de wijze waarop wij overkomen. Denise heeft haar verhaal echt aangepast aan de behoefte die er bij onze groep was en de vragen die wij stelden. Direct toepasbaar, met de nodige achtergrond informatie zodat je het beter begrijpt en het bij blijft. Een absolute aanrader voor iedereen die benieuwd is naar je eigen lichaamstaal, hoe je dit slim in kunt zetten en hoe je die van een ander kunt lezen.

Trainingen

Incompany trainingen

Op maat voor bedrijven

Bekijk training

Open trainingen

Voor professionals

Bekijk training

Masterclass Micro-expressies

Leer gezichten lezen

Bekijk masterclass

Webinar Lichaamstaal

Gratis kennismaken

Bekijk webinar
Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een
9.1/10

Hulp nodig? Neem contact op met Berna

Contact
keyboard_arrow_up