Communicatie is een belangrijk onderdeel van het werk in elk beroep, maar de specifieke praktijksituaties en leerdoelen kunnen anders zijn. Daarom maken wij onze incompany lichaamstaaltraining altijd op maat voor bedrijven en (overheids)organisaties. De theorie is science-based, maar wordt direct vertaald naar herkenbare praktijksituaties en praktische oefeningen. Dit resulteert in inzetbare vaardigheden die gemakkelijk te implementeren zijn.
Non-verbale communicatie is een branche-overstijgende vaardigheid, die altijd van pas komt. Want het grootste deel van onze communicatie is non-verbaal en bepaalt hoe de spreker en de boodschap overkomen. Hiermee kan je in elk beroep een verschil maken.
Omdat deze vorm van training op maat gemaakt wordt op basis van uw behoeften, zijn de mogelijkheden zeer divers. Van een meerdaagse opleiding tot kortere workshop of interactieve keynote op een bedrijfsevent. De meest gekozen training is de incompany versie van onze vijfdaagse Lichaamstaal Master opleiding.
Diensten: meerdaagse opleiding en training, dagtraining, korte workshop, praktijkdag, terugkomdag, interactieve keynote of presentatie op een bedrijfsevent, online training.
Vormen: klassikaal, offline en online.
Lengtes: variërend van een uur tot meerdere dagen. De meest gekozen lengte is 5 dagen.
Talen: Nederlands en Engels.
Locaties: incompany binnen uw organisatie, op ons gespecialiseerde opleidingscentrum, op een externe door u gekozen locatie, binnen- en buitenland.
Optionele aanvullingen: trainingsacteur, videoanalyse, coaching, online groepssessies, digitale of fysieke (huiswerk)oefeningen na de training.
Meer informatie over training
De reguliere en meest gekozen manier van trainen is klassikaal op onze opleidingslocatie (omg. Arnhem). Doordat onze locatie specifiek is vormgegeven voor non-verbale communicatie-training kunnen de deelnemers hier het maximale uit de training halen en is de trainer volledig voorzien van alles wat hij/zij nodig heeft om een optimale leerervaring te bieden. Daarnaast is het voordeel dat u als klant geen zoektocht hoeft te doen naar een geschikte externe locatie en tevens de kosten daarvoor bespaart.
Deze vorm van training is uitstekend te combineren met online training als verdieping, supervisie of om de kennis weer op te frissen. Daarnaast is het ook mogelijk om te kiezen voor alleen online training. Dit kan live of door middel van een vooraf ontwikkelde trainingscursus die op elk moment in onze online leeromgeving bekeken kan worden. Zo kunnen uw medewerkers zich in hun eigen tempo verdiepen en ontwikkelen in de theorie van lichaamstaal. En eventueel op een later moment deelnemen aan een kortere en zeer praktijkgerichte training. Aangezien het oefenen met lichaamstaal digitaal beperkt mogelijk is.
In een half uurtje koffie drinken met een potentiële klant worden er onbewust zo’n 800 non-verbale signalen getoond. Signalen met informatie over oprechte emoties, intenties en persoonlijkheid. Als uw medewerkers deze signalen kunnen ‘lezen’, krijgen zij snel inzicht in de belevingswereld en behoeften van hun gesprekspartner. Het stelt ze in staat om letterlijk en figuurlijk tussen de regels door te lezen, waardoor zij proactief kunnen handelen en bijsturen in plaats van reactief. Hierdoor kunnen zij leiding behouden in het gesprek en hebben zij meer grip op de resultaten. Of dit nu een commercieel, maatschappelijk of welzijnsdoel is.
Hoe bewust zijn uw medewerkers zich van hun lichaamstaal en het effect ervan?
Onderzoek toont aan dat lichaamstaal en uitstraling een veel groter effect heeft dan we denken. Wist u bijvoorbeeld dat de uitstraling van sollicitanten meer invloed heeft op potentiële werkgevers dan de feiten op hun CV? Dat artsen vaker aangeklaagd worden op basis van hoe ze non-verbaal communiceren, dan op basis van hun daadwerkelijke handelingen? En dat we op basis van de lichaamstaal van politici kunnen voorspellen of zij verkozen zullen worden?
Er wordt vaak gedacht dat uitstraling een statisch gegeven is, een kwestie van ‘je hebt het of je hebt het niet’. Maar in werkelijkheid is het veelal een kwestie van non-verbale communicatie. In onze training maken wij deze ogenschijnlijke ongrijpbare begrippen zoals ‘uitstraling’ en ‘overtuigingskracht’ concreet, tastbaar en bovenal bereikbaar.
Voor een voorstel op maat, neem contact met ons op via het formulier onderaan de pagina of bel ons direct: 020 – 225 92 41.
Communicatie is in vrijwel elk beroep essentieel. En non-verbale communicatie is het grootste deel van de communicatie. Hierdoor zijn non-verbale vaardigheden branche-overstijgende vaardigheid en niet beroepsspecifiek. Onze training zijn dat wel, doordat ze op maat gemaakt worden voor elke organisatie.
Politie & Inlichtingen: betrouwbaar gedrag beoordelen en beïnvloeden in diverse operationele contexten, zoals tijdens onderhandelingen, verhoren, de-escalerend communiceren en het heimelijk inwinnen van informatie.
GGZ en zorg: sneller de kern van het probleem kunnen duiden bij cliënten, zonder dat zij alles met woorden hoeven te zeggen.
SKJ:Â speciaal voor Jeugd- en gezinsprofessionals hebben we een vijfdaagse geaccrediteerde opleiding, zodat jij nog beter het verschil kunt maken in het leven van de jeugdigen en gezinnen waarmee je werkt. Deze opleiding is zowel met open inschrijving als incompany mogelijk.
Sales en onderhandelingen: verhoog en versnel je sales en onderhandel succesvol, door direct te zien waar de oprechte interesse en weerstand zit bij (potentiële) klanten.
HR & recruitment: herken de ware gevoelens, drijfveren en karaktereigenschappen in recruitment-, sollicitatie- en mediationgesprekken. Waardoor je meer informatie hebt en de kans op mishires verkleint en op succesvolle samenwerkingen vergroot.
Leidinggeven, presenteren & pitchen: communiceer krachtiger en zelfverzekerd.